Millî Eğitim Bakanlığı Web Sitesi     Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Web Sitesi  

Açık Öğretim Portalı

Hizmetlerimiz

 

Ulusal Projelerimiz

Millî Eğitim Bakanlığı Gençlik Sayfası

AB Projeleri

GEÇİCİ MEZUNİYET BELGESİ OKULLARDAN ALINABİLECEK.

Geçici mezuniyet belgesi düzenlenmesi ile ilgili açıklamalar.


Geçici Mezuniyet Belgesi (Çıkma Belgesi) dilekçesi için tıklayınız.

Bilindiği gibi Mesleki Açık Öğretim Lisesinde öğrenim görüp mezun olan öğrencilerimizin diplomaları mezuniyetini takip eden 2 ay içerisinde düzenlenerek koordinatör Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerine gönderilmektedir. Ancak; mezuniyet ile diploma düzenlenmesi arasında geçen bu sürede diplomaya ihtiyaç duyan öğrencilere, ileride diploma alırken geri vermek üzere geçici mezuniyet belgesi (Çıkma Belgesi) düzenlenir. Geçici Mezuniyet Belgesi (Çıkma Belgesi) öğrencilere Mezuniyet yazısı ile halledemeyeceği ( örneğin; üniversite kaydı, iş başvurusu gibi ) durumlarda verilir. Diğer işlemler için öğrenciye  mezuniyet yazısı düzenlenir.

Geçici Mezuniyet Belgesi (Çıkma Belgesi) 22 Temmuz 2013 tarihinden itibaren yüz yüze eğitim veren okullar tarafında verilebilecektir.
             Geçici Mezuniyet Belgesi ( Çıkma Belgesi) düzenlenirken;

  • Öğrenci sistemde ‘’mezun’’ görünmelidir,
  • Yüz yüze eğitimini bu kurumdan alıyor olmalıdır,
  • Öğrenci yüz yüze eğitim aldığı okul müdürlüğüne dilekçe ile başvurmalıdır.
  • Öğrenci, mezun olduğu yıla ait diploma harcını mutlaka yatırmış olmalıdır. Diploma harcını yatırmayan öğrencilere çıkma belgesi düzenlenemez. Diploma harcı 2013 yılı için 10 tl olup Ziraat Bankası, Halk Bank ve Vakıflar Bankasına yatırılabilir. Çıkma Belgesi için diploma harcı yatırıldıktan sonra diploma alınırken yeniden harç yatırılmaz.
  • Çıkma Belgesi, Bakanlığımızın 2012/45 nolu genelgesi hükümleri doğrultusunda, Mesleki Açık Öğretim Lisesi adına yüz yüze eğitimin yapıldığı okul müdürlüğü tarafından onaylanır.
  • Yüz yüze eğitimin yapıldığı okul müdürü ve ilgili müdür yardımcısının ismi sistemden yazılacaktır. Belgede isim çıkmıyor ise sistemimizde kurum iletişim bilgileri kısmı kontrol edilip verilerin girilmesi gerekmektedir.
  • Öğrenciye verilen Geçici Mezuniyet Belgesi (Çıkma Belgesi) ile ilgili kayıtlar sistemde ‘’alınan belgeler’’ kısmından kontrol edilebilir. Bu belge 2. kez düzenlenemez. Herhangi bir nedenle yeniden düzenlenmesi gereken belge var ise bir önceki kaydın Mesleki Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğü tarafından iptal edilmesi gerekmektedir.
  • Almış olduğu Geçici Mezuniyet Belgesini (Çıkma Belgesi) kaybeden öğrencilerden bu durumlarını belirten dilekçe alınır ve diploma öğrenciye teslim edilir.
  • Mezun olan öğrencilere diploma numarası verildikten sonra diploma defteri basıldığı için bu aşamadan sonra Geçici Mezuniyet Belgesi (Çıkma Belgesi) düzenlenemez. Sistemde öğrencilik durumu ‘’Diploma numarası almış öğrenci’’ olarak görünenlerin Geçici Mezuniyet Belgesi (Çıkma Belgesi) dilekçesi kabul edilmez. Bu öğrencilere diplomalarının çok kısa sürede kendilerine iletileceği hatırlatılır. Mezun olduklarına dair belge düzenlenebilir.

Geçici Mezuniyet Belgesi (Çıkma Belgesi) dilekçesi için tıklayınız.